Paskirstymo tipo siurbliai su elektroniniu valdymu

 

Siekiant sumažinti kenksmingų išmetamų dujų kiekį, o taip pat didėjant reikalavimams dėl dyzelinių automobilių kuro sąnaudų mažinimo, buvo pradėti gaminti ir tobulinti paskirstymo tipo siurbliai su elektroniniu valdymu. Aukšto kuro slėgio valdymas elektromagnetinio vožtuvo pagalba leido tiksliau kontroliuoti kuro padavimo momentą ir laiką, o taip pat ir tikslų kuro dozavimą.


  Pirmieji Bosch VE-EDC tipo paskirstymo siurbliai su elektroniniu valdymu pasirodė 1986 metais (VP15). Šie siurbliai buvo tobulinami iki 1996 metų: 1989 m. – VP34, 1990 m. – VP36, VP37.

  Nuo 1996 metų Bosch pradėjo gaminti paskirtstymo tipo siurblius su elektroniniu siurblio valdymo bloku PSG5 integruotu ant siurblio.

 

 

 

 

 

 

 

 

1996 m. – VR (VP44) siurblys
1998 m. – VE-MV (VP29) siurblys
1999 m. – VE-MV (VP30) siurblys
2000 m. – VR (VP44) su integruotu variklio valdymo bloku PSG16

 

 

  Aukšto slėgio paskirstymo siurbliai yra 2 tipų:

» aksialiniai (aksialinis plunžerio judėjimas; VE-MV arba VP29, VP30)
» radialiniai (radialinis plunžerių judėjimas; VR arba VP44)

 

  Siurblių modifikacijos gali skirtis pagal variklio cilindrų skaičių (4 arba 6), sukimo perdavimo konstrukciją ir t.t. Aksialinio tipo aukšto slėgio siurbliai gali sudaryti maksimalų slėgį iki 1400 bar, o radialinio iki 1900 bar. Tokio tipo siurbliai gali būti naudojami tiek lengvuosiuose automobiliuose tiek ir krovininiuose kurių galingumas iki 45kW cilindrui. Maksimalus vieno įpurškimo kuro kiekis iki 175 mm3. Maksimalus įpurškimo slėgis 800-1850 bar.

Paskirstymo tipo aukšto slėgio siurblio VR pagrindiniai komponentai:

1 - pirminis siurblys su slėgio reguliavimo vožtuvu ( iki 12 bar)
2 – siurblio apsisukimų daviklis
3 – siurblio valdymo blokas PSG5
4 – aukšto slėgio radialinis siurblys su mechaniniu paskirstytoju
5 – ankstinimo mechanizmas su elektromagnetiniu ankstinimo reguliavimo vožtuvu
6 – aukšto slėgio elektromagnetinis vožtuvas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Radialinio siurblio schema

PSG5

  Siurblio elektroninis valdymo blokas PSG5 yra valdomas variklio valdymo bloku per CAN sąsają. Variklio valdymo blokas matuoja įvairių daviklių parodymus (oro srauto matuoklė, akseleratoriaus padėtis, temperatūra ir t.t.), ir pagal tai siurblio valdymo blokui perduoda informaciją per CAN tinklą apie reikalingą kuro kiekį. Taip pat šie valdymo blokai per CAN’ą keičiasi ir kita informacija, pvz. perduodama diagnostikos informacija, klaidų kodai ir pan. Įpurškimo ankstinimo kampo reguliavimui į PSG5 bloką papildomai ateina alkūninio veleno padėties daviklio signalas iš variklio valdymo bloko. Kuro paskirstymas cilindrams atliekamas mechaniškai, o kurio kiekio dozavimas ir ankstinimo kampas valdomi elektromagnetinių vožtuvų pagalba.

 

 

1 CAN-L CAN-Bus duomenų perdavimo linija. Atjungus jungtį turi būti 120 Ω tarp 1 ir 2 PSG5 kontaktų.
2 CAN-H
5 Shutoff signal Signalas naudojamas variklio užgesinimui: +12 V.
6 Earth 0 V; “žemė”
7 Power supply, term.15 Maitinimas + 12 V. Atsiranda įjungus degimą.
8 RPM signal Alkūninio veleno padėties daviklio signalas iš variklio kompiuterio.
9 K-Line Diagnostinio prietaiso pajungimas.

 

  Kuro ir ankstinimo reguliavimo elektromagnetiniai vožtuvai ir apsisukimų daviklis yra prijungti prie PSG5 valdymo bloko tiesiogiai.

 

 

 

 

 

 

1 – kuro kiekio reguliavimo vožtuvas; vožtuvo varža – ~0.2 Ω 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 – ankstinimo reguliavimo vožtuvas; vožtuvo varža – ~ 10 Ω 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Siurblio apsisukimų daviklis

 

 

 

 

 

 Kuro kiekio reguliavimas

  Gerai veikiančio PSG5 kuro valdymo vožtuvo oscilograma turėtų būti panaši į oscilogramą pavaizduotą žemiau. Jeigu oscilograma ne tokia, tai didelė tikimybė kad PSG5 valdymo blokas sugedęs. Tokiu atveju automobilis dažniausiai neužsiveda. Šis gedimas yra vienas dažniausių PSG5 gedimų, kurį galime pašalinti.

 

Kuro reguliavimo vožtuvo valdymo oscilograma

 

Sugedusio PSG5 bloko kuro reguliavimo vožtuvo valdymo oscilograma

 

  Žemiau pavaizduotoje diagramoje, kuro įpurškimo laikas yra ~24 ms. Varikliui dirbant laisvais sūkiais jis yra apie 5 ms. Užvedimo momentu įpurškimo laikas padidėja iki 25 - 45 ms.

 

Kuro reguliavimo vožtuvo valdymo oscilograma užvedimo metu

 

  Taip pat kai kuriuose automobiliuose įpurškimo taktas gali būti padalintas į dvi dalis: pagrindinį įpurškimą ir "prieš įpurškimą" - taip vadinamą "pilot injection". Tokio tipo įpurškime kuro kiekio vožtuvo valdymo oscilograma atrodo taip:

 

"Pilot injection"

 

Įpurškimo ankstinimas

  Įpurškimo ankstinimo kampo valdymo vožtuvas yra valdomas įmpulso pločio moduliacija (PWM) . Valdymo impulsų amplitudė yra lygi maitinimo įmtampai, su nedideliais įtampos išmetimais. Priklausomai nuo norimo ankstinimo kampo keičiasi impulso plotis.

 

Įpurškimo vėlinimas

 

Įpurškimo ankstinimas

 

  Įpurškimo ankstinimo kampo reguliavimui PSG5 valdymo blokui būtinai reikalingas papildomas signalas, kuris ateina iš variklio valdymo bloko. Tai yra alkūninio veleno padėties daviklio signalas.

 

RPM signalas iš EDC į PSG5

PSG5 diagnostika

  PSG5 diagnostiką galima atlikti dviem būdais:

  » diagnostinio prietaiso pagalba - susijungus su variklio valdymo bloku. Kokia informacija, ir kiek ji išsami priklauso nuo automobilio tipo, o taip pat ir nuo diagnostinio prietaiso.

  » tiesioginė siurblio VP44 elektronikos PSG5 diagnostikos galimybė, nepriklausomai nuo automobilio tipo. Diagnostika galima su Bosch KTS diagnostiniu skeneriu arba specializuota programine įranga. Taip pat reikalingas specialus adapteris, leidžiantis prisijungti prie siurblio diagnostinės linijos K-Line.

  Bendradarbiaujantiems su mūsų firma, siūlome palankiomis sąlygomis įsigyti programinę įrangą ir adapterį PSG5 diagnostikai.

  Šis adapteris patogus ne tik kompiuterinei diagnostikai, bet ir patogiam valdymo signalų matavimui.

  Tiesioginės diagnostikos funkcijos:

  » valdymo bloko identifikacija
  » klaidų kodų skaitymas
  » klaidų kodų trynimas

  Prieš pajungiant adapterį išjunkite degimą ! Atjungus originalią jungtį nuo siurblio prijunkite adapterį tarp siurblio ir jungties.

  VP44 siurblio elektronikos gedimų kodų lentelė:

 

Gedimo kodas

Gedimas Gedimo tipas

50

Fuel quantity solenoid valve Output stage error

5A

Speed signal Fault

5B

Speed signal Fault

5C

CAN bus Fault

5D

CAN bus Fault

5E

Self-test Fault

51

Fuel quantity solenoid valve Fault

52

Angle sensor / IWZ system Fault

53

Angle sensor / IWZ system Fault

54

Control unit temperature sensor Maximum exceeded

55

Control unit temperature sensor Signal not in range

56

Battery voltage Not in range

57

Timing device control Permanent control deviation

58

Fuel quantity solenoid valve Fault

59

Injection begin Fault

 

Gedimai ir taisymas

  Vienas dažniausių siurblio elektronikos gedimų yra kuro reguliavimo vožtuvo valdymas. Esant tokiam gedimui dažniausiai automobilio neįmanoma užvesti, nors gali pasireikšti ir kitaip. Šį gedimą galima nustatyti oscilografu pažiūrėjus oscilogramą, arba diagnostinio skenerio pagalba nuskaičius gedimų kodus. Nors gan dažnai pasitaiko, kad diagnostinis skeneris nerodo siurblio gedimų arba kartais rodo neteisingai.
Atsiradus tokiam gedimui Bosch rekomenduoja keisti visą siurblį. Tačiau naujo siurblio kaina yra gan didelė. Kai kuriose specializuotose automobilių dalių parduotuvėse galima užsakyti tik VP44 siurblio elektroninį valdymo bloką PSG5. Bet šis valdymo blokas naujas būna "tuščias", jį reikia užprogramuoti. Kiekvienas siurblio valdymo blokas yra užprogramuotas konkrečiam siurblio tipui ir sukalibruotas atitinkamam siurbliui specialaus stendo pagalba.
   Mūsų įmonėje taisoma VP44 aukšto slėgio siurblių elektroninė dalis (PSG5). Elektronikos taisymas yra optimaliausias variantas, kadangi sutaisius belieka uždėti siurblį atgal į automobilį ir nuorinti sistemą. Visiems mūsų remontuotiems siurbliams suteikiama garantija. Pastoviems klientams suteikiamos nuolaidos ir techninė pagalba.
Taisymui galima pristatyti tik elektroninę dalį, visą siurblį ar automobilį. Norint nuimti elektroninę dalį reikia atsukti 8 varžtus, atkėlus valdymo bloką atsukti dar 2 varžtus kurie laiko sūkių daviklį siurblyje ir nukirpti laidus einančius į elektromagnetinius vožtuvus (dedant valdymo bloką atgal, nukirptus laidus reikia kokybiškai sulituoti ir izoliuoti). Tačiau galima laidų ir nekirpti, o išimti valdymo bloką su vožtuvais.

 

 

 

 

© 2013 LBM webpage | Joomla 2.5 Templates by vonfio.de