Error
  • The template for this display is not available. Please contact a Site administrator.

OBD-II

 

  Sprendžiant smogo problemą Los Andžele, Kalifornijos valstijoje 1966 metais pradėjo veikti automobilių išmetamų dujų kontrolės sistema. Šis sistema pradėjo veikti visoje JAV teritorijoje 1968 metais. 1970 metais buvo įkurta gamtos apsaugos agentūra (EPA). To pasekoje buvo išleista visa eilė įstatymų numatančių automobilių techninę apžiūra. Siekiant užtikrinti įstatymų reikalavimus, automobilių pramonėje prasidėjo elektroninių maitinimo ir uždegimo sistemų plėtra.

 

  Pradžioje buvo įvairių standartų kurios pradėjo taikyti kiekvienas gamintojas savo sistemoms. 1988 metais automobilių inžinierių asociacija (SAE) nustatė diagnostinės jungties ir signalų standartą. OBD-II yra išplėstas standartų rinkinys ištobulintas SAE ir priimatas EPA ir CARB (California Air Resource-Board) agentūrų 1996 metų, sausio 1 dieną.

 

  OBD-II standartas numato privalomą variklio sistemų, turinčių tiesioginę ar netiesioginę įtaką išmetamosioms dujoms, diagnostiką. Sistema OBD-II skirta kaupti ir perduoti informaciją iš automobilio įpurškimo sistemos kompiuterio į diagnostinį prietaisą.

 

  OBD-II standartas apibrėžia duomenų, susijusių su ekologiniais ir kitais diagnostikos parametrais, nuskaitymo protokolus iš automobilio kompiuterio.

 

  JAV OBD-II sistemos naudojimas privalomas nuo 1996 metų. (Šie reikalavimai galioja ne tik JAV pagamintiems automobiliams, bet ir importuojamiems automobiliams).

 

  Europoje ir Azijoje OBD-II protokolas taip pat naudojamas nuo 1996 metų, tačiau tik labai nedaugeliui modelių. Plačiai šis standartas pradėtas naudoti Europoje nuo 2001 metų benziniams automobiliams (priėmus atitinkamą europinį standartą - EOBD) ir nuo 2004 metų dyzeliniams automobiliams. Tačiau, OBD-II standartas dalinai arba pilnai palaikomas kai kurių automobilių išleistų iki 1996 (2001) metų.
OBD-II diagnostika skirta automobilio variklio sistemai, tačiau kai kurių gamintojų automobiliuose, pagal šį standartą, galima dirbti ir su automatinėm pavarų dėžėmis.

 

  OBD-II standarto diagnostikai naudojami 5 duomenų perdavimo protokolai - ISO 9141, ISO 14230 (KWP2000), J1850 PWM, J1850 VPW ir CAN (taip pat kiekvienas iš protokolų gali turėti keletą atmainų - pavyzdžiui skirtingi duomenų perdavim greičiai). Internete galima rasti nemažai informacijos koks protokolas kokiam automobiliui yra naudojamas.
Tačiau, reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kad net ir tokiam pačiam automobiliui, su tokiu pat varikliu ir tų pačių metų gali būti naudojami skirtingi diagnostikos protokolai, jei pavyzdžiui automobiliai buvo skirti skirtingoms rinkoms.
Pirma prielaida, kad automobilyje galėtų būti OBD-II diagnostika, tai OBD-II jungtis automobilyje. Ji dažnai būna po panele, vairuotojo pusėje. Ši sąlyga yra būtina, bet ne vienintelė.

 

OBD-II jungtis

 

  OBD-II jungtis būna montuojama automobiliuose ir visiškai nepalaikančiuose nė vieno iš OBD-II protokolų. Tuo atveju diagnostikai reikia naudoti specialų skenerį skirtą dirbti pagal gamintojo numatytus protokolus. Pavyzdžiui Opel Vectra 96-97 metų turi OBD-II jungtį, bet OBD-II protokolų nepalaiko.

 

  Sprendžiant pagal esamus kontaktus diagnostinėje jungtyje, galima nustatyti koks galėtų būti naudojamas protokolas, konkrečiame automobilyje:

 

              

1     9      
2 J1850 Bus +         10 J1850 Bus -       
3   11  
4 Chassis GND 12  
5 Signal GND 13  
6 CAN-H 14 CAN-L
7 K-Line 15 L-Line
8   16 + 12 V

 

Pagrindiniai protokolų techniai duomenys

  ISO 9141-2

 

  » veikia UART pagrindu
  » duomenų perdavimo greitis 10.4 kbps
  » K-Line - duomenų perdavimo linija
  » L-Line - naudojama inicializacijai
  » neaktyvios K-Line lygis = akumuliatoriaus įtampai
  » diagnostikos pranešimai 12 baitų ilgio įskaitant CRC

 

  Keyword Protocol 2000

 

  » duomenų linijos elektriniai parametrai tokie pat kaip ISO9141-2
  » duomenų perdavimo greitis 1.2 - 10.4 kbps
  » pranešimų ilgis iki 255 baitų

 

  J1850 VPW (Variable Pulse Width)

 

 » duomenų perdavimo greitis 10.4 kbps
 » duomenys perduodami 1 laidu, 0 atžvilgiu
 » neaktyvios linijos lygis = 0 V
 » linijos aukštas lygis = 7.5V
 » pranešimų ilgis iki 12 baitų įskaitant CRC

 

  J1850 PWM (Pulse Width Modulation)

 

  » duomenų perdavimo greitis 41.6 kbps
  » duomenys perduodami dviejų laidų diferencialine linija
  » linijos aukštas lygis +5V, žemas - 0V.
  » pranešimų ilgis iki 12 baitų įskaitant CRC

 

Automobilių gamintojų naudojamų OBD-II standartų lentelė:

OBD-II protokolas Automobilių gamintojai
ISO 9141-2 Azija (Acura, Honda, Infinity, Lexus, Nissan,Toyota, ir kt.), Europa nuo 2003: (Audi, BMW, Mercedes, MINI, Porsche, ir kt.), 96-98m. Chrysler, Dodge, Eagle, Plymouth.
ISO14230-2, KWP2000 Daewoo, Hyundai, KIA, Subaru STi ir kai kurie Mercedes
SAE J1850 VPW Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Dodge, GMC, Hummer, Isuzu, Oldsmobile, Pontiac, Saturn.
SAE J1850 PWM Ford, Lincoln, Mercury, Jaguar, Mazda, Panoz, Saleen
ISO 15765-4 CAN

Automobiliai nuo 2003: Ford, Jaguar, Mazda, Mercedes, Nissan, Toyota, Lexus, Renault, Peugeot, Chrysler, Opel, WV, Audi, Porsche, Volvo, Saab