Paskirstymo tipo siurbliai su elektroniniu valdymu
Siekiant sumažinti kenksmingų išmetamų dujų kiekį, o taip pat didėjant reikalavimams dėl dyzelinių automobilių kuro sąnaudų mažinimo, buvo pradėti gaminti ir tobulinti paskirstymo tipo siurbliai su elektroniniu valdymu. Aukšto kuro slėgio valdymas elektromagnetinio vožtuvo pagalba leido tiksliau kontroliuoti kuro padavimo momentą ir laiką, o taip pat ir tikslų kuro dozavimą.

Pirmieji Bosch VE-EDC tipo paskirstymo siurbliai su elektroniniu valdymu pasirodė 1986 metais (VP15). Šie siurbliai buvo tobulinami iki 1996 metų: 1989 m. – VP34, 1990 m. – VP36, VP37.

Nuo 1996 metų Bosch pradėjo gaminti paskirtstymo tipo siurblius su elektroniniu siurblio valdymo bloku PSG5 integruotu ant siurblio.

1996 m. – VR (VP44) siurblys
1998 m. – VE-MV (VP29) siurblys
1999 m. – VE-MV (VP30) siurblys
2000 m. – VR (VP44) su integruotu variklio valdymo bloku PSG16

Aukšto slėgio paskirstymo siurbliai yra 2 tipų:

» aksialiniai (aksialinis plunžerio judėjimas; VE-MV arba VP29, VP30)
» radialiniai (radialinis plunžerių judėjimas; VR arba VP44)

Siurblių modifikacijos gali skirtis pagal variklio cilindrų skaičių (4 arba 6), sukimo perdavimo konstrukciją ir t.t. Aksialinio tipo aukšto slėgio siurbliai gali sudaryti maksimalų slėgį iki 1400 bar, o radialinio iki 1900 bar. Tokio tipo siurbliai gali būti naudojami tiek lengvuosiuose automobiliuose tiek ir krovininiuose kurių galingumas iki 45kW cilindrui. Maksimalus vieno įpurškimo kuro kiekis iki 175 mm3. Maksimalus įpurškimo slėgis 800-1850 bar.
Paskirstymo tipo aukšto slėgio siurblio VR pagrindiniai komponentai:  
1 - pirminis siurblys su slėgio reguliavimo vožtuvu ( iki 12 bar)
2 – siurblio apsisukimų daviklis
3 – siurblio valdymo blokas PSG5
4 – aukšto slėgio radialinis siurblys su mechaniniu paskirstytoju
5 – ankstinimo mechanizmas su elektromagnetiniu ankstinimo reguliavimo vožtuvu
6 – aukšto slėgio elektromagnetinis vožtuvas 
PSG-5 valdymo kompiuteris  
 Siurblio elektroninis valdymo blokas PSG5 yra valdomas variklio valdymo bloku per CAN sąsają. Variklio valdymo blokas matuoja įvairių daviklių parodymus (oro srauto matuoklė, akseleratoriaus padėtis, temperatūra ir t.t.), ir pagal tai siurblio valdymo blokui perduoda informaciją per CAN tinklą apie reikalingą kuro kiekį. Taip pat šie valdymo blokai per CAN’ą keičiasi ir kita informacija, pvz. perduodama diagnostikos informacija, klaidų kodai ir pan. Įpurškimo ankstinimo kampo reguliavimui į PSG5 bloką papildomai ateina alkūninio veleno padėties daviklio signalas iš variklio valdymo bloko. Kuro paskirstymas cilindrams atliekamas mechaniškai, o kurio kiekio dozavimas ir ankstinimo kampas valdomi elektromagnetinių vožtuvų pagalba.  
 
1 CAN-L CAN-Bus duomenų perdavimo linija. Atjungus jungtį turi būti 120 Ω tarp 1 ir 2 PSG5 kontaktų.
2 CAN-H
5 Shutoff signal Signalas naudojamas variklio užgesinimui: +12 V.
6 Earth 0 V; “žemė”
7 Power supply, term.15 Maitinimas + 12 V. Atsiranda įjungus degimą.
8 RPM signal Alkūninio veleno padėties daviklio signalas iš variklio kompiuterio.
9 K-Line Diagnostinio prietaiso pajungimas.
  
Kuro kieki-1 ir ankstinimo-2 reguliavimo elektromagnetiniai vožtuvai ir apsisukimų daviklis yra prijungti prie PSG5 valdymo bloko tiesiogiai.   
1 – kuro kiekio reguliavimo vožtuvas; vožtuvo varža – ~0.2 Ω
2 – ankstinimo reguliavimo vožtuvas; vožtuvo varža – ~ 10 Ω
Siurblio apsisukimų daviklis

 

© 2013 LBM webpage | Joomla 2.5 Templates by vonfio.de